Helmikuisena
aamuna latasimme iPadimme ja lähdimme
harjoittelemaan kuvaamista padilla. Kun
laitteen käyttö oli käyty läpi, niin lapset saivat pareittain
salaisuuskirjaimen. Tehtävänä oli kuvata asioita, jotka alkavat kyseisellä
kirjaimella. Kun kaikki olivat saaneet kuvattua vihjeensä, niin istuimme
piiripaikalle ratkomaan dokumenttikameran avulla salaisuuskirjaimia.
kuvaselite: Kuva Arvaa kuka -pelin kannesta. Teksti Klassinen arvauspeli!
kuvaselite: Aikuinen pitää kädessä avainnippua.
Arvaatko,
mistä kirjaimesta on kysymys?
Seuraavana
aamuna kävimme läpi videokuvaamista padilla ja lasten
tuli toisten tekemien videovihjeiden perusteella selvittää, mistä lukumäärästä
oli kyse.
Jatkoimme
digimaailmaan tutustumista ohjelmointiharjoitusten kautta. Ensimmäisenä
tehtävänä oli liikuttaa hiiri pelialustalla juuston luokse käyttämällä
ohjelmointikoodeja.
Lapset muokkasivat alustan valmiin tehtäväkuvan pohjalta ja tämän jälkeen heidän tuli suunnitella sopiva reitti hiirelle. Jokaisen ryhmän hiiri pääsi kuin pääsikin juuston luokse.
Lisäksi harjoittelimme ohjelmointia Let´s go Code -pelin ja Parking Cars –sovelluksen
avulla.
Kommentit
Lähetä kommentti